Hop til hovedindholdet

Horten Advokatpartnerselskab logo

Onlinekursus - Udbudsrettens A-Z


Dato og tid

Mandag d. 3. marts 2025 kl. 13:00 til mandag d. 5. maj 2025 kl. 15:00

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 24. februar 2025 kl. 23:00

Sted

Webinar, , Webinar

Onlinekursus - Udbudsrettens A-Z


Arrangementsbeskrivelse

Bliv klædt på til at gennemføre optimale udbudsprocesser. Du får en grundig introduktion til udbudsreglerne og gennemførelse af udbudsprocesser, og vores mål er, at du også kan identificere de typiske udbudsretlige problemstillinger.
 
Bliv klædt på til at gennemføre optimale udbudsprocesser. Vi giver dig en grundig introduktion til udbudsreglerne og gennemførelse af udbudsprocesser. Vores mål er at klæde dig på til at varetage udbudsprocesser samt identificere de typiske udbudsretlige problemstillinger.
 
Undervejs kommer vi med en lang række praktiske tips til, hvordan et udbud kan tilrettelægges, så processen optimeres, og du får bedre tilbud. Du får derfor en grundlæggende forståelse for udbudsreglerne og en række værktøjer og eksempler, som du kan anvende, næste gang du står over for en udbudsretlig udfordring.
 
Undervisningen vil primært have fokus på gennemførelse af udbudsprocesser i henhold til udbudslovens afsnit II, afsnit IV og afsnit V.
 
Undervisningen gennemføres online. Tidspunkt for alle datoer er fra kl. 13.00-15.00.
 
Bliv udbudscertificeret
 
Kursusforløbet består af:

    - 18 lektioner fordelt på otte undervisningsgange
    - Praktik og teori formidlet af praktikere
    - Materialesamling med cases, retspraksis mv.
    - Udbudscertificering (diplom udleveres)
    - Adgang til alumnenetværk med årlige arrangementer
 
På hvert modul vil vi vise konkrete formuleringer på de emner, vi gennemgår.
 
Program:
 
3. marts 2025: Modul 1
Introduktion til udbudsreglerne

- De forskellige retskilder
- Baggrund og grundprincipper
- Hvornår skal en kontrakt i udbud?
- Hvordan forløber et udbud?

10. marts 2025: Modul 2
Kontrakter og beregning af kontraktværdi

- Principper for beregning af kontraktværdi
- Forskellige kontrakt-/indkøbsformer, herunder:
- Offentlig kontrakt
- Rammeaftale
- Dynamisk indkøbssystem

17. marts 2025: Modul 3
Udbudsprocedurer

- Gennemgang af de forskellige udbudsprocedurer – over og under tærskelværdierne; Udbudsforløbet og de væsentligste forskelle
 
24. marts 2025: Modul 4
Udformning af udbudsgrundlaget

- De vigtigste dokumenter
- Kategorier af krav
- Formulering af tekniske krav og kontraktkrav
 
31. marts 2025: Modul 5
Egnethed og udelukkelse

- Udelukkelsesgrunde
- Hvilke krav kan der stilles?
- Hvordan skal kravene håndhæves?
- Muligheder ved fejl i ansøgningen – reparation

7. april 2025: Modul 6
Konkurrenceparametre og evaluering

- Formulering af konkurrencekriterier
- Valg af point- og evalueringsmodeller
- Håndtering af forbehold og afvigelser i tilbuddet – kontrol og reparation

28. april 2025: Modul 7
Konkurrenceparametre og evaluering

- Afslutning af udbuddet: Underretninger og standstill
- Tilbagekaldelse af tildelingsbeslutning
- Annullation af udbud
- Aktindsigt: Hovedregel, undtagelser og processen

5. maj 2025: Modul 8
Klager, sanktioner og kontraktændringer

- Kort om klager og sanktioner: Værd at vide
- Kontraktændringer
- Den store udbudsquiz
 

Læs mere om eventen på horten.dk.

Tilmelding efter tilmeldingsfristens udløb
Du skal være velkommen til at kontakte os på event@horten.dk og forhøre dig om eventuelle ledige pladser på eventet, hvor tilmeldingsfristen er udløbet.

Betaling
Betaling kan foretages med enten betalingskort, faktura eller via EAN nummer. Du modtager derefter en faktura sammen med din tilmeldingsbekræftelse.

NB! Københavns Kommune kræver, at fakturaer er påført både ID (i Attention-feltet) og indkøbsordrenummer.

Afmelding
Ved afmelding gør vi opmærksom på, at vi refunderer dit deltagergebyr indtil 48 timer før eventen afholdelse. Framelder du dig senere end det, vil du blive opkrævet det fulde deltagergebyr.

Sådan behandler vi personoplysninger i Horten
Læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger på vores hjemmeside.

Video og billeder
Vi gør opmærksom på, at der kan blive taget situationsbilleder og optaget video under eventet, som kan blive brugt i markedsføringsøjemed.

Kontaktinformation til arrangør

Horten Advokatpartnerselskab
Tlf: +45 33 34 40 00
event@horten.dk

Kontaktinformation til arrangør

Horten Advokatpartnerselskab
Tlf: +45 33 34 40 00
event@horten.dk