
Indlæser
Onsdag d. 19. april 2023 kl. 09:00 til 16:00
Mandag d. 17. april 2023 kl. 09:00
Horten Aarhus,
Frederiks Plads 36,
8000 Aarhus C
Horten Aarhus
Frederiks Plads 36
8000 Aarhus C
Hvordan håndterer du samarbejdet mellem kommune og selskab, rammerne for selskabets drift samt problemstillinger? Få overblikket fra en række eksperter.
Få en grundig indføring i de retlige rammer for kommunalt ejede aktieselskaber og samspillet mellem ejerkommune(r) og selskaberne. Arbejder du med kommunale selskaber til hverdag – som ansat i en kommune eller i et kommunalt ejet selskab? Så støder du sikkert ofte på spørgsmål til håndteringen af samarbejdet mellem kommunen og selskabet og rammerne for selskabets drift, fx:
• Hvilke aktiviteter kan selskabets beskæftige sig med?
• Hvordan skal generalforsamlingen forberedes og afvikles – og hvem skal deltage?
• Hvilke beslutninger skal bestyrelsen godkende, og hvornår skal ejerkommunen høres?
• Hvilke oplysninger har kommunen som ejer adgang til at modtage om selskabet, fx det materiale, der sendes til bestyrelsesmedlemmerne før bestyrelsesmødet?
Sammen med en række eksterne eksperter kommer vi omkring disse og mange andre udfordringer ved at give dig overblik over:
• De retlige rammer for kommuners deltagelse i selskaber
• Selskabsformerne, herunder etablering af disse
• De forskellige faser, som kommunale selskaber kan gennemgå, fx etablering, udvidelse af aktiviteter, fusionsproces. Eksempler på faser?
• De principper, der regulerer kommunernes ejerskab af selskaber
• De problemstillinger vi oftest møder på området, fx spørgsmål om tavshedspligt, vedtægter og bestyrelsesansvar samt kommunen og selskabets samarbejde
• Nyeste lovgivning og praksis på området.
Vi veksler mellem oplæg og cases, og undervisningen er baseret på praktiske erfaringer bl.a. fra de kommuner og kommunale selskaber, som Horten rådgiver. Du vil ved deltagelse i kurset modtage et kursusbevis.
Målgruppe
Medarbejdere i kommuner, der beskæftiger sig med kommunale selskaber, og medarbejdere i kommunale selskaber, der arbejder med samspillet med ejeren/ejerne eller bistår selskabets ledelse.
Tilmelding efter tilmeldingsfristens udløb
Du skal være velkommen til at kontakte os på event@horten.dk og forhøre dig om eventuelle ledige pladser på eventet, hvor tilmeldingsfristen er udløbet.
Betaling
Betaling kan foretages med enten betalingskort, faktura eller via EAN nummer. Du modtager derefter en faktura sammen med din tilmeldingsbekræftelse.
NB! Københavns Kommune kræver, at fakturaer er påført både ID (i Attention-feltet) og indkøbsordrenummer.
Afmelding
Ved afmelding gør vi opmærksom på, at vi refunderer dit deltagergebyr indtil 48 timer før eventet afholdelse. Framelder du dig senere end det, vil du blive opkrævet det fulde deltagergebyr.
Sådan behandler vi personoplysninger i Horten
Læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger på vores hjemmeside.
Video og billeder
Vi gør opmærksom på, at der kan blive taget situationsbilleder og optaget video under eventen, som kan blive brugt i markedsføringsøjemed.
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >